MAD MAX: FURY ROAD

Fury Road'un çöl kumundan War Boys' un kabile korkusuna kadar güzellik nasıl bu kadar çılgın hale geldi?

FİLM MAKYAJI BÖLÜMÜMÜZ AYIN EN ÇOK KONUŞULAN FİLMLERİNİN EN YENİ GÖRÜNÜMLERİNDEN ÇOK ÖZEL BİLGİLER SUNUYOR

Dünya'nın düşüşünden 45 yıl sonra gezegen çok tozlu ve tehlikeli bir yer haline geldi. Uygarlık çöktü ve Immortan Joe olarak bilinen, Wasteland'in Savaş lordu; hastalıklı, canavar adam, kabile ekibi War Boys ile orta çağ döneminden kalma bir diktatörlük düzeni kurdu. Kimse buraya ait değildi aslında, her kadın ve her erkek kendi hayat savaşlarını veriyordu

Böyle bir dünyada güzellik nedir? Kahramanımız Furiosa'nın Savaş Lordu'nun rejimine karşı tek kadın olarak savaşına şahit oluyoruz. Onun kazıtılmış saçı ve koyu kalemli bakışları ile, çöl kumu onun yüzünde kısmen kamuflaj, kısmen kontur oluyor. Bir de Beş Eş var, Savaş Lord'unun tutsağı ve onun sağlıklı mirasçı üretmesini sağlayacağına inandığı emsalsiz güzellikte genç kadınlar.

"Furiosa yıllarca erkeklerin dünyasında muhtemelen kadın olduğunu saklayarak yaşadı." diyor makyaj tasarımcısı Lesley Vanderwalt (kendisi aynı zamanda 1981 Mad Max Road Warrior'da da çalıştı) "Ama bir savaşçı olarak diğer tüm War Boy'lardan daha iyi savaşmak zorundaydı. Onun karakteri bana şu sözü anımsatıyor 'Tüm bunları biz yaptık, ama topuklu ayakkabılarla."

Motion Picture Artwork and Photography © 2015 Warner Bros. Entertainment Inc. Tüm Hakları Saklıdır

Aslında War Boy'larda da bir güzellik var. Vücutlarına kazıdıkları kabile desenleri onların insanlıktan kalan son kısımlarını simgeliyor. Bu görünüm Vanderwalt tarafından kabilesel ve dinsel bir yapıdan ödünç alındı. "Onların görünümleri o toplumdaki görevlerini ve durumlarını temsil ediyor” diye açıklıyor. “Mükemmel savaşçı olanlar ve bu kadar zaman çılgınlıktan sağ çıkmış olanlar, aslında biraz daha yaşlı ve üstün.”

“War Boylar kendi araçları üzerinde çalışmıyorken veya ticaret koşularına çıkmıyorken neler yapıyorlar” diye kendime sordum. “Telefon yok, onları oyalayacak yiyecek içecek yok, muhtemelen bu zamanda sıkıntıdan kendi ciltleri üzerinde yaralar açıyorlar ve çizimler yapıyorlar. Dövmenin günümüzde bir norm olduğuna karar verdik ve bunu bir adım ileri taşıdık… Aborijinler, Afrikalılar ve Polinezyalılar tarihte bazı aletler ve materyaller kullanarak vücutlarına şekiller kazıma geleneğini uygulamış."

"Telefon yok, onları oyalayacak yiyecek içecek yok, muhtemelen bu zamanda sıkıntıdan kendi ciltleri üzerinde yaralar açıyorlar ve çizimler yapıyorlar"   makyaj sanatçısı Lesley Vanderwalt 

 

Boş gözleri ve ceset gibi beyaz vücutları ile War Boys kendi bedenlerinde ölümü çağrıştırıyorlar ve her nefeste zalim bir şekilde öldürüp geçiyorlar ama tavırları da "daha fazlasını getir!" şeklinde. Kendi zalimce davranışlarında onları kullanıp, sonsuz hayat vaad eden Savaş Lordu uğruna sürelerini doldurmaktan daha büyük bir onur yok.

"Koyu ve kafatası gibi gözleri Keith Richards, Alice Cooper, Ozzy Osbourne, Marilyn Manson, Jonny Depp ve hatta Elvis gibi rock 'n' roll'un en iyilerinden esinleniyor" diyor Vanderwalt. The Burning Man festivali ve kült punk da diğer ilham kaynaklarından. "Onlar kullandıkları araçlar gibi kendilerini de süslüyorlar. Sağlıksız, işe yaramayan bir aileye bağlılık... kimse kimseye hayatı veya araçları için güvenmiyor, toksik fırtınada hayatta kalmalarını sağlayan veya buldukları ganimetler dışında sahip oldukları hiçbir şey yok."

Böyle bir dünyadaki en önemli güzellik ürünü? Su tabi ki. Sahip oldukları en az ve değerli şey. "Suya çok fazla bağımlı olmayın" diye bağırıyor Savaş Lordu, su kaynaklarını kapatırken. Hayatın kaynağı olan bu şelale, içebileceğiniz bir güzellik oluyor.

FİLM MAKYAJI ANLARI: DİKKAT ET...

·  Furiosanın alnındaki motor yağıyla savaşı
·   Beş Eş'in çöl güneşinde aldıkları uzun duştan sonra melek tozuyla sarmalanmış gibi güzel vücutları
·   Kamikaze War Boy’ların dudaklarında gümüş spreyle, yaratıcıyla tanışacakları zaman “Valhalla!” diye bağırışları